suzanenthijs.reismee.nl

Chicago

Hallo lieve mensen,

We zijn gisteren veilig aangekomen in Chicago. Binnen een uur hadden we onze baggage, waren we door de douane, hebben we de trein genomen naar het hotel en zaten we op onze kamer.

Omdat de weersvoorspellingen voor de dag erna niet goed waren, wilden we direct naar het John Hancock Centre. Dit is het op twee na hoogste gebouw van Chicagomet een prachtig uitzicht over de gehele stad.
Buiten was het bloedje heet en na een heel eind lopen kwamen we aan bij de skyscraper. Het uitzicht was geweldig! Chicago is dan ook een prachtige stad.
Na de uitgebreide audiotour zijn we weer naar beneden gegaan en vervolgens zijn we Michigan Avenue afgelopen. Dit is de winkelstraat van Chicago met Gucci, Cartier, etc. Niks gekocht.
We zijn vervolgens doorgelopen naar het Military Park om The Bean te zien. Dat zegt je misschien niks maar zodra je de foto's ziet zeg je waarschijnlijk oh ja.... We hebben er wat leuke foto's gemaakt dus kom een keertje langs om ze te bekijken.
Daarna zijn we doorgelopen naar The Buckingham fountains. Deze zijn vooral bekend omdat ze te zien zijn tijdens de openingstune van Married with Children.

Als avondeten hebben we een deep pan pizza gehad. Hier staat Chicago bekend om. En deze was inderdaad erg lekker.

In verband met de NAVO-top is er veel politie op de been en is het nodige afgezet omdat zich hier nogal wat demonstranten hebben verzameld. Tenminste dat zegt men. De echte demonstraties hebben we echter tot nu toe nog niet gezien.
Vandaag hebben we er echter wel last van gehad want we wilden het kunstmuseum van Chicago. Alle musea waren echter vanwege de demonstraties gesloten. Ook de grootste boekwinkel van Chicage. Jammer, jammer.

Hoewel het niet heel warm was hadden we verder een stralende dag. De beloofde regen hebben we niet gezien.We zijn naar The Navy Pier geweest. Hier staat een enorm reuzerad, andere kermisattractiesen allemaal eettentjes. Vervolgens zijn we langs het water gewandeld en hebben de geweldige skyline van Chicago verschillende malen op de foto gezet.
We zijn in daarna het centrum ingewandeld en The Loop gelopen. Hierbij kom je langs de mooiste gebouwen van Chicago.

Morgen gaan we deze prachtige stad alweer verlaten om vervolgens in ruim 9 uur naar Niagara Falls te rijden. Nu eerst heerlijk naar ons bedje.

Weltrusten en tot een volgende keer!!!

Dikke kus,
Thijs en Suz

leonie

Klinkt super! Alvast heel veel plezier bij de niagra falls!!!

Knoksel

Heb je je trouwjurk nog an? :-)
Was mooi feessie.

En zo te lezen blijven jullie vooral nog ff doorgenieten. En good on ya!

Smak!

annie en ludie nijhuis

Thijs en Suzan, fijn dat het goed gaat en de stad Chicago in ieder geval al prachtig is. Je moet ook nog wel even daar shoppen Suzan. Je zegt nu gewoon: mijn man betaalt.
Geniet nog van deze vakantie en voorzichtig.