suzanenthijs.reismee.nl

Darjeeling (deel 2)

Hallo!

We zijn alweer 5 dagen in Darjeeling dus tijd voor een update.

Darjeeling is iets aan de frisse kant (niet zo erg als in Nederland, ik hoorde dat het vriest en sneeuwt), maar we hebben een heerlijk warm hotel. Onze kamer is prima en als je vanuit bed de gordijnen even opzij schuift, kijk je uit op de bergen. Prachtig!

Omdat we een vrij lange tijd in Darjeeling zouden verblijven hebben we het heerlijk rustig aangedaan. Bijna alle dagen uitgeslapen en vervolgens genoten van een lang en uitgebreid ontbijt.

De eerste dag zijn we na het ontbijt de stad grondig gaan verkennen. We hadden bedacht die zelfde dag nog naar de bioscoop te gaan, maar we bleken de enige twee te zijn en dus ging de voorstelling niet door. Dus hebben we nog maar wat meer rond gelopen en bekeken.

De dag erna hadden we in de planning om naar Tiger Hill te gaan. Tiger Hill is een uitkijkpunt vanwaar je de zon kunt zien opgaan over de Himalaya. Zonsopgang impliceert al dat je er vroeg uit moet en ik kon dan ook nauwelijks geloven dat ik de wekker om 3.30 uur moest zetten. Gaaap! De wekker ging en buiten was het helder dus we besloten er voor te gaan. De zonsopgang was inderdaad erg indrukwekkend. Na een paar mooie foto's te hebben genomen en nog een avontuurlijk toiletbezoek zijn we naar beneden gewandeld. We waren naar het hoogste punt gebracht met een Jeep. Bij aankomst hebben we de chauffeur betaald en gezegd dat we terug zouden lopen. Hij keek ons aan alsof we niet alles op een rijtje hadden. En misschien had hij wel gelijk. Het heeft ons namelijk bijna 4 uur gekost om terug te komen. Onderweg zijn we nog wel gestopt bij twee kloosters waarvan de laatste erg indrukwekkend was. Niet alleen omdat deze erg groot was, maar ook omdat er een dienst bezig was. Ik had nog nooit eerder een boedistische dienst meegemaakt dat had er misschien ook iets mee te maken, maar toch. Terug in het hotel was het ontbijt officieel al voorbij, maar als je terugkomt van zo'n lange wandeling maken ze een uitzondering voor je. Na het ontbijt zijn we nog even terug gegaan naar bed en na wat slaap en een douche waren we weer een ander mens. 's Middags zijn we alsnog naar de film geweest. Deze keer waren meer mensen op hetzelfde idee gekomen.

Op zondag zijn we naar de dierentuin geweest. We hadden eigenlijk iets armoedigs verwacht waarbij de leefomstandigheden van de dieren veel te wensen overliet, maar dit bleek absoluut niet het geval. Dit keer hebben we wel een tijger gezien al zat deze veilig achter een hek. Verder hebben we luipaarden, wolven, panda's en beren gezien en zijn we nog naar een museum over de Mount Everest en de expedities naar de top geweest.

Maandag hadden we in de planning om een tochtje te maken met de trein, maar het zicht was zo slecht dat we het niet waard vonden om daar ons geld aan uit te geven (ik ga liever shoppen hier das echt leuk) dus hebben we de rest van Darjeeling bekeken en wat van die beroemde thee gekocht om thuis van te kunnengenieten.

Vandaag zijn we naar een theeplantage geweest. De Happy Valley Tea Estate. Dit is de theeplantage die de thee levert aan Harrods in London. Hier kregen we eerst een rondleiding en vervolgens werd er voor ons thee gezet. De thee die we hebben gedronken had als afkorting SFTGFOP1 (dat staat voor Super Fine Tippy Golden Flower Orange Pickle 1). Dit is de beste kwaliteit thee. Wie geinteresseerd is, moet maar eens langs komen want we hebben een pakje meegenomen natuurlijk. 's Middags hebben nog wat meer geshopt (ik ben tevreden) en zometeen moeten we het allemaal in de tas zien te krijgen. Morgen vliegen we namelijk terug naar Delhi. Hier hebben nog een dag voordat we vrijdag terug vliegen naar Nederland.

Liefs en tot gauw, Thijs en Suz

Anouk

Oehh... thee. Ik ben van de partij.

Jammer dat jullie vakantie aan het eind van de week er weer op ziet. Ik ben wel erg benieuwd naar alle foto's en verhalen die jullie niet op het weblog hebben gezet. Snel wat afspreken dus!!

Bart, Linda en Emma

De vakantie klinkt tot nu toe fantastisch, wel raar dat het al weer bijna afgelopen is. Er is hier nog geen teken van een baby op komst dus waarschijnlijjk zijn jullie wel eerder thuis. Geniet nog de laatste paar dagen!!!

Marianne

Denk aan een dikke jas, muts, sjaal, handschoenen, thermo-ondergoed....hier is de winter echt ingevallen en hoe! Zelfs op tv krijg je al tips hoe je het warm kunt houden.....
De prachtige verhalen, zal ze missen!
Goede terugreis gewenst, hoop jullie gauw weer te spreken!